13/10/2011, 0:09
Co do Vodafone K3520 (aka Huawei E169) to muszę powiedzieć, że od wczoraj jestem jego posiadaczem i miałem drobne problemy aby odpalić BDI na moim komputerze.
System jaki posiadam to Win7.
Po pierwsze nie ma sensu instalować aplikacji Vodafone, bo i tak nam to nie będzie działać (jest po prostu zrobiona pod operatora). Najpierw zainstalowałem Mobile Partnera (sygnał był widoczny, ale nie dało się połączyć - błąd 711). Przekopałem internet i znalazłem info, że brakuje uruchomionych usług w systemie.
Jak się okazało za ten błąd odpowiada usługa harmonogram zadań, ale aby ją uruchomić muszą być jeszcze uruchomione najpierw dwie inne, czyli "dziennik zdarzeń systemu Windows" oraz "Zdalne wykonywanie procedur (RPC)".
Wszystkie usługi widoczne są po kliknięciu Start i wpisaniu services.msc w polu szukania i naciśnięciu enter. Innym sposobem dotarcia do tej listy jest Start->Panel sterowania->Narzędzia administracyjne->Usługi. Wszystkie trzy usługi mam ustawione na "automatycznie".
Po tym zabiegu połączenie jest ustanawiane zarówno w Mobile Partner jak i TopNetInfo.
Dodam jeszcze, że zaktualizowałem firmware konkretnie do tej wersji:
Firmware.
Modem po podłączeniu miga dwukrotnie w krótkich odstępach czasu na zielono, później po wykryciu i zainstalowaniu przez system na niebiesko, a po połączeniu świeci światłem ciągłym błękitnym.
Kosztował w sumie niecałe 70zł, więc koszt BDI w moim przypadku zamknął się w ok. 100zł.
Jedyne czego mi brakuje to wywalenie tej aplikacji z pamięci modemu i wrzucenie tam np Mobile Partnera lub TopNetInfo, bo w tym momencie jeśli chciałbym podłączyć modem do "nowego" komputera to albo muszę mieć ten program na karcie, albo skonfigurować połączenie z poziomu systemu operacyjnego.
Ktoś może wie czy jest wykonalna taka podmiana w pamięci modemu?
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego korzystania z BDI !
EDIT:
Ok, już sobie stworzyłem swój dashboard, na którym mam Mobile partner w języku polskim, a do tego w razie czego również topnetinfo 😊
System jaki posiadam to Win7.
Po pierwsze nie ma sensu instalować aplikacji Vodafone, bo i tak nam to nie będzie działać (jest po prostu zrobiona pod operatora). Najpierw zainstalowałem Mobile Partnera (sygnał był widoczny, ale nie dało się połączyć - błąd 711). Przekopałem internet i znalazłem info, że brakuje uruchomionych usług w systemie.
Jak się okazało za ten błąd odpowiada usługa harmonogram zadań, ale aby ją uruchomić muszą być jeszcze uruchomione najpierw dwie inne, czyli "dziennik zdarzeń systemu Windows" oraz "Zdalne wykonywanie procedur (RPC)".
Wszystkie usługi widoczne są po kliknięciu Start i wpisaniu services.msc w polu szukania i naciśnięciu enter. Innym sposobem dotarcia do tej listy jest Start->Panel sterowania->Narzędzia administracyjne->Usługi. Wszystkie trzy usługi mam ustawione na "automatycznie".
Po tym zabiegu połączenie jest ustanawiane zarówno w Mobile Partner jak i TopNetInfo.
Dodam jeszcze, że zaktualizowałem firmware konkretnie do tej wersji:
Firmware.
Modem po podłączeniu miga dwukrotnie w krótkich odstępach czasu na zielono, później po wykryciu i zainstalowaniu przez system na niebiesko, a po połączeniu świeci światłem ciągłym błękitnym.
Kosztował w sumie niecałe 70zł, więc koszt BDI w moim przypadku zamknął się w ok. 100zł.
Jedyne czego mi brakuje to wywalenie tej aplikacji z pamięci modemu i wrzucenie tam np Mobile Partnera lub TopNetInfo, bo w tym momencie jeśli chciałbym podłączyć modem do "nowego" komputera to albo muszę mieć ten program na karcie, albo skonfigurować połączenie z poziomu systemu operacyjnego.
Ktoś może wie czy jest wykonalna taka podmiana w pamięci modemu?
Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego korzystania z BDI !
EDIT:
Ok, już sobie stworzyłem swój dashboard, na którym mam Mobile partner w języku polskim, a do tego w razie czego również topnetinfo 😊