ROUTER TP-LINK TL-MR3020 POMOCY
#1

Witam Wszystkich i proszę o pomoc.
Jestem posiadaczem ww. routera i niedawno zakupiłem modem e3131.Sciągnołem ze strony tp-linka nowy upgrade , wszedłem do routera po kablu i rozpoczęłem upgrade ,pasek postępu doszedł do 100% i komunikat aby czekać. Czekałem przez cały dzień i nic dalej.Kliknołem na zakładke status i okazało się ,że już nie mam połączenia z modemem. Próbowałem się z nim łączyć po kabli i wifi i nic z tego. Czy jest szansa aby jeszcze zadziałal? Proszę o pomoc !
Odpowiedz
#2

(11/01/2013, 18:51)jarek-ja1 napisał(a):  Witam Wszystkich i proszę o pomoc.
Jestem posiadaczem ww. routera i niedawno zakupiłem modem e3131.Sciągnołem ze strony tp-linka nowy upgrade , wszedłem do routera po kablu i rozpoczęłem upgrade ,pasek postępu doszedł do 100% i komunikat aby czekać. Czekałem przez cały dzień i nic dalej.Kliknołem na zakładke status i okazało się ,że już nie mam połączenia z modemem. Próbowałem się z nim łączyć po kabli i wifi i nic z tego. Czy jest szansa aby jeszcze zadziałal? Proszę o pomoc !

Witaj. Po pierwsze - sprawdziłeś wersję sprzętową swojego routera względem pobieranego firmware? Bo z tego opisu wynika że wgrałeś niewłaściwy a na stronie TP-Link jest informacja:

W celu wgrania firmware'u, sprawdź wersję sprzętową urządzenia. Wykorzystanie do aktualizacji nieprawidłowej wersji firmware'u może spowodować uszkodzenie urządzenia i utratę gwarancji.

Jak czegoś nie wiesz to zapytaj kogoś w przyszłości. Nikt z nas nie wie jak zrobiłeś upgrade firmware. Ja wiem że na oryginalnym firmware modem Huawei e3131s-2 chodzić powinien. A jeśli już konkretny modem nie jest znajdowany przez router wgrywa się pojedyńczy plik .bin dotyczący samego modemu.
Odpowiedz
#3

Nie sprawdzałem wersji sprzetowej. Robiłem to pierwszy raz.
Odszukałem na stronie tp-linka mój router i ściągnełem najnowsze firmware do mojego modelu i zrobiłem to zgodnie z instr. dołączoną do pliku firmware.
Modem nie chciał działać z moim routerem więc szukałem nowszego oprogramowania do niego . Router zakupiłem ponad rok temu i działał z innym modemem idealnie.
Odpowiedz
#4

(11/01/2013, 21:45)jarek-ja1 napisał(a):  Nie sprawdzałem wersji sprzetowej. Robiłem to pierwszy raz.
Odszukałem na stronie tp-linka mój router i ściągnełem najnowsze firmware do mojego modelu i zrobiłem to zgodnie z instr. dołączoną do pliku firmware.
Modem nie chciał działać z moim routerem więc szukałem nowszego oprogramowania do niego . Router zakupiłem ponad rok temu i działał z innym modemem idealnie.

Tego typu routery mają 24 miesiące gwarancji. Oddaj go tam.

Istnieje możliwość przywrócenia oryginalnego firmware w przypadku gdy został wgrany niepoprawny ale jeśli jesteś całkowicie zielony nawet nie będę pisał jak to się robi skoro przed aktualizacją którą teraz zrobiłeś nie sprawdziłeś nawet wersji sprzętowej routera. Ta informacja jest właśnie w miejscu skąd ściągałeś upgrade.
Odpowiedz
#5

Chętnie bym spróbował sam, zapodziała mi się gdzieś gwarancja.
Odpowiedz
#6

(11/01/2013, 22:22)jarek-ja1 napisał(a):  Chętnie bym spróbował sam, zapodziała mi się gdzieś gwarancja.

Potrafisz lutować? Niestety naprawa routera nie wygląda jak formatowanie dysku twardego w komputerze i instalacja systemu operacyjnego na nowo.

W tym linku masz opisany przykład naprawy innego routera. Sądzę że nie dasz rady takiej operacji zrobić:

http://dar3kg.blogspot.com/2010/06/napra...043nd.html

Tu masz swój problem z innego forum:

Witajcie. mam router TD-W8901G chciałem zrobić upgrada do wersji oprogramowania TD-W8901G_V6_120213. Oprogramowanie się wgrało niestety router już nie wstał ... świeci się tylko dioda od zasilania. klikałem przycisk reset niestety nie powstał. Wgrałem oprogramowanie v6 a powinno być v3. Postąpiłem za szybko da rade coś się zrobić ? Nie piszcie mi , ze jestem głupi , nie doczytałem i teraz mam za swoje. Znalazłem na forum podobny problem jednak już zamknięty. Byłbym wdzięczny gdyby mi ktoś wytłumaczył jak postawić router na nogi za pomoc Hyperterminal lub putty bo niby taka możliwość istnieje.

..i co radzą koledzy?:

Odeślij na gwarancję. Samemu trochę ciężko coś zrobić z tym modelem.

Co ciekawe, to nadal jest TP Link...
Odpowiedz
#7

Z lutowaniem nie mam problemów robię to często jestem elektronikiem.
Podłączyłem do rutera modem i świeci internet, niestety nie mogę się tylko połączyć z ruterem ani przez wifi ani kablem.
Czy dalej nie można nic zrobić prostrzym sposobem.?
Odpowiedz
#8

(12/01/2013, 13:01)jarek-ja1 napisał(a):  Z lutowaniem nie mam problemów robię to często jestem elektronikiem.
Podłączyłem do rutera modem i świeci internet, niestety nie mogę się tylko połączyć z ruterem ani przez wifi ani kablem.
Czy dalej nie można nic zrobić prostrzym sposobem.?

Musisz się dostać do portu serwisowego i wgrać oryginalne oprogramowanie bo z tego co piszesz połączenie przez kabel i WiFi jest to niemożliwe. Pamiętaj o ochronie ESD jak się zabierzesz za lutowanie Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: / Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Ostatni post przez THEJAJO
02/03/2015, 23:40
Ostatni post przez spag
25/03/2013, 8:02

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.