Aktualny czas: 19/08/2017, 17:49
Witaj! Rejestracja
Sprawdzone modemy i routery do Bezplatnego Dostepu do Internetu w Aero2 w najlepszych cenach!

rozłączanie czasem co 5 minut. o co chodzi?

#1
witam,

Czy też macie tak, że czasami aero2 rozłącza się tak jak powinno, czyli co regulaminowe 60 minut, ale czasami zdarza się, że ca 5 minut i rozłączenie, i tak kilka razy pod rząd?

Ja miałem tak właśnie dzisiaj w okolicach południa, połączenie 3-7 minut i rozłączenie, potem bez problemu router znowu zestawiał ponownie połączenie i znowu po kilka minutach rozłączenie i tak w kółko. Trwało to ze 2 godziny. Teraz jest ok, ale coś podobnego zdarzyło się też kilka dni temu, nie pomagał restart routera ani całkowite wyłączenie całego zestawu.

Konfiguracja (jeśli ma znaczenie): aero2 + huawei e173 + tp-link 3220.

Podejrzewam, że to jakieś problemy po stronie aero2, bo teraz jest ok, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł co można poprawić u mnie, to proszę o info.
Odpowiedz
#2
Ja tak mam bardzo często i jest to huawei e173-u2 + tp-link mr3420. Jest to wina zbyt słabego sygnału, poniżej 19% - nie da się połączyć.
[Obrazek: 2czejb.png] [Obrazek: nd4yfb.png]
Odpowiedz
#3
Też mam z tym problem, choć poziom sygnału jest bliski 100%, gdyż w promieniu 1,5 km mam 2 stacje bazowe Aero2. Korzystam z modemu Huawei 173-u2. W nim dodatkowo jest slot na kartę MicroSD, z której korzystam jako dodatkowy dysk. Gdy zrywa połączenie, to jednocześnie odłącza się ten dysk. Początkowo myślałem, że to wina portu USB, ale inne urządzenia działają dobrze. Sam modem także, gdy jest w nim karta SIM od Play.
Co ciekawe przez 2 miesiące było wszystko w porządku.
Odpowiedz
#4
To jednak jest najprawdopodobniej wina USB, a konkretnie za małej wydajności prądowej. Modem ma spore wymagania, dlatego inne urządzenia mogą chodzić normalnie. Sprawdź w innych portach a najlepiej na innym kompie.
Odpowiedz
#5
No ale dlaczego wystarczy wymienić kartę SIM w modemie, by to zjawisko zniknęło?
Odpowiedz
#6
O karcie Play mi umknęło. Ale nadal bym się doszukiwał problemów z zasilaniem. Bo wywala Ci cały modem, skoro znika z systemu czytnik microSD. Może Play chodzi na innej częstotliwości i nadajnik w modemie ma mniejsze zapotrzebowanie?
Odpowiedz
#7
(09/09/2012, 18:29)aero2owicz napisał(a): witam,

Czy też macie tak, że czasami aero2 rozłącza się tak jak powinno, czyli co regulaminowe 60 minut, ale czasami zdarza się, że ca 5 minut i rozłączenie, i tak kilka razy pod rząd?

Ja miałem tak właśnie dzisiaj w okolicach południa, połączenie 3-7 minut i rozłączenie, potem bez problemu router znowu zestawiał ponownie połączenie i znowu po kilka minutach rozłączenie i tak w kółko. Trwało to ze 2 godziny. Teraz jest ok, ale coś podobnego zdarzyło się też kilka dni temu, nie pomagał restart routera ani całkowite wyłączenie całego zestawu.

Konfiguracja (jeśli ma znaczenie): aero2 + huawei e173 + tp-link 3220.

Podejrzewam, że to jakieś problemy po stronie aero2, bo teraz jest ok, ale jeśli ktoś ma jakiś pomysł co można poprawić u mnie, to proszę o info.

Witam. Na ikonie "Mój komputer" (jeśli używasz systemu Windowsa XP) prawym przyciskiem myszy otwórz "Właściwości". Przejdź do zakładki "Sprzęt" a następnie wybierz "Menadżer urządzeń". Z rozwijanej listy urządzeń wybierz "Kontrolery uniwersalnej magistrali szeregowej" a następnie znajdź w liście "Główny koncentrator USB" swój modem gsm. System windows pokaże ci zużycie prądu przez modem w mA. Typowo USB winno dawać 500 mA. Jeśli wyłącza ci urządzenie znaczy że twój modem gsm przekracza dopuszczalne obciążenie portu.

Jeśli modem podłączasz przez kabel USB musi on być gruby - izolacja na kablu. Wtedy ma się pewność że kabel ma wszystkie żyły. Gdy przewód USB jest cienki często żyły zasilania są tak cienkie że urządzenia pobierające dużo prądu nie działają choć ich kontrolki pokazują że napięcie dochodzi.

Poza grubym kablem warto dać kabel z dodatkowym zasilaniem z 2 portu USB. Wtedy masz pewność że urządzenie ma zapas mocy. Nie trzeba zmieniać płyty głównej czy zasilacza.

Powodzenia.
Odpowiedz
#8
(13/11/2012, 15:44)greg79 napisał(a): Jeśli modem podłączasz przez kabel USB musi on być gruby - izolacja na kablu. Wtedy ma się pewność że kabel ma wszystkie żyły. Gdy przewód USB jest cienki często żyły zasilania są tak cienkie że urządzenia pobierające dużo prądu nie działają choć ich kontrolki pokazują że napięcie dochodzi.

Poza grubym kablem warto dać kabel z dodatkowym zasilaniem z 2 portu USB. Wtedy masz pewność że urządzenie ma zapas mocy. Nie trzeba zmieniać płyty głównej czy zasilacza.
Modem jest podpinany bezpośrednio do USB.
Czy wystarczy podłączyć modem do pasywnego huba USB, który zostanie połączony z komputerem kablem z dodatkowym zasilaniem z drugiego portu, czy też lepiej wyposażyć się w aktywny z zasilaczem?
Odpowiedz
#9
To nie wina zasilania, bo ja mam od pewnego czasu identycznie. Z modemu korzystam od 1,5 roku, rok na karcie Play, od pół roku na Aero. A problemy się zaczęły jakiś miesiąc temu raptem. Dokładnie to samo mi się dzieje. Rozłącza mi się net, przestaje na chwilę czytać modem, po chwili "znajduje sprzęt" i podłącza się podobnie. Czsem muszę wyjąć i włożyć modem ponownie żeby połączyć. Modem mam też huawei e173-u2, bezpośrednio połączony do usb.
Odpowiedz
#10
No to jest nas więcej. Nadajnik mam 180 metrów ode mnie i modem jest wetknięty w USB, a i tak szarpie połączenie, a właściwie "gubi" cały modem i co kilka min od nowa instaluje sterowniki i łączy się. Dziwne jest to, że mimo, iż jestem prawie pod nadajnikiem to ikonka w Tray'u pokazuje ledwo"2 kostki" i "Siła sygnału" dostateczna". Czasami chodzi jak książka pisze, a czasami potrafi wyłączać mi modem co kilka minut. Modem e173-u2. Co ciekawe na Play'u nie ma żadnych problemów. Takie harce mam od ok. miesiąca. Ale jeżeli jest nas więcej, którym dziwnym zbiegiem okoliczności, cuda dzieją się od ok. miesiąca to moim zdaniem ewidentnie wina leży po stronie Aero, bo jakoś nie wierzę, że wszystkim nagle popsuły się porty USB, albo modemy. Wg. mnie nasz kochany dostawca netu leci po prostu w bambuko, bo zapewne nie przewidział takiej popularności i teraz poprzez zniechęcenie usiłuje pozbyć się klientów.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozłączanie co 60min spokojny 8 6329 22/12/2012, 11:32
Ostatni post: jakubd
  Rozłączanie sie internetu runner80 17 14118 21/12/2012, 15:59
Ostatni post: hanysek81
  Ciągłe rozłączanie połączenia endriu 3 4521 10/07/2012, 10:41
Ostatni post: grzech1991

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości