Aktualny czas: 04/12/2016, 23:21
Witaj! Rejestracja

Modem Huawei E160 pod Aero2

#1
Witam. Czy da się używać aero2 za pomocą modemu Huawei E160 ?
Słyszałem już gdzieś że wystarczy zmienić firmware i będzie ok .

Czy to prawda? Jeżeli tak to na jakie firmware ?

Mam zamiar zamówić kartę Aero2 dlatego się pytam.

PS. Posiadam jeszcze modem Huawei E122 jeśli by mógł działać pod tą siecią.

Proszę o pomoc.
Odpowiedz
#2
1. Modem jest niezgodny z regulaminowym wymogiem kat10.
2. Modem występuje w 4 wersjach (2 zgodne, 2 niezgodne).

ZGODNE: E160E oraz E160X
NIEZGODNE: E160 oraz E160G
Odpowiedz
#3
Witam, również posiadam modem E160 też drążyłem tą sprawę:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...3#10654963
ogólnie modem do Aero2 musi spełniać warunki:
* po pierwsze musi działać w kategorii UMTS 900;
* po drugie urządzenie musi być kat 10 i wyższej (Prędkość min 14,0 Mbit/s)-zobacz umowę AERO2-konsekwencje;
* po trzecie modem musi być bez sim locka;

Modemy E160 są kategorii 5 lub 6 (3,6 Mbit/s):
-W/w pracuje w UMTS frequency bands: 850, 1900, 2100;
-E160G UMTS: 2100;
-E160E, E160X UMTS: 900, 2100 (ten nie spełnia kategorii 10);

Jak uda ci się uruchomić E160 pod AERO2 daj znać.

Modem E122 jest 7 kategorii (7,2 Mbit/s):
-pracuje w UMTS frequency bands: 2100;

Ja osobiście do AERO2 szukam modemu klasy 10 i wyższej, na necie są dostępne specjalnie przygotowane modemy pod AERO2.
Odpowiedz
#4
(09/03/2012, 20:44)rafal.ck napisał(a): Ja osobiście do AERO2 szukam modemu klasy 10 i wyższej,

Ze tak sie po prostu z czystej ciekawosci spytam : Po co ?
No chyba tylko po to zeby spelnic formalnie zachcianki Pana Solorza ?
Bo Aero nigdy nie bedzie chodzilo z predkosciami ktore gwarantuja wyzsze klasy modemow, wiec o co chodzi ?

Odpowiedz
#5
Chodzi o to, że jak już będą mieli za dużo "klientów" to będą mogli spokojnie większość wyciąć i to zgodnie z regulaminem.
Odpowiedz
#6
(10/03/2012, 10:39)studzin napisał(a): to będą mogli spokojnie większość wyciąć i to zgodnie z regulaminem.

Nie tak latwo Smile
bo nie wszystkie modemy przedstawiaja sie zdalnie Smile
Po drugie - nie moze ot tak sobie "wyciac" tylko musi odpowiednio wczesniej uprzedzic i poprosic o zmiane, jakos tak chyba stoi w regulaminie ?
Po kolejne, to wtedy mozna bedzie zakupic modem wyzszej klasy, one jednak z czasem tanieja Smile
Chyba nie warto na zapas wywalic w bloto te dwie stowki wiecej za modem ktorego mozliwosci i tak ani siec ani my nie wykorzystamy ? Skonczy sie BDI na 900, za niecale trzy lata, i wtedy przyjdzie pora pomyslec o kolejnym modemie ale juz pewnie zupelnie innym niz te dzisiejsze Smile
Odpowiedz
#7
cpt. Nemo- oczywiście z wszystkim powyższym masz rację tu zgadzam się z tobą ale nie do końca, operator nie blokuje modemu tylko dostępność karty sim do sieci. Czemu szukam modemu klasy 10? bo sieć GSM jest jak komputer-jej maksymalna prędkość zależy od najwolniejszego urządzenia w jej obrębie. Ja osobiście nie zamierzam wydać więcej niż 120 zł za modem. Jak znajdę dam znać.
Odpowiedz
#8
(11/03/2012, 8:50)rafal.ck napisał(a): Czemu szukam modemu klasy 10? bo sieć GSM jest jak komputer-jej maksymalna prędkość zależy od najwolniejszego urządzenia w jej obrębie.

Siec GSM jako taka to i owszem Smile
Ale Aero2 i tak jest sztucznie ograniczone do 286 a od maja do 512 i nie bedzie szybciej, i to ograniczenie jest tym najwolniejszym ogniwem.
Czyli tak naprawde dowolny wspolczesny modem, nawet ten najwolniejszy dalby rade ze sporym zapasam gdyby nie sztuczne ograniczenia wlasciciela sieci Aero2.
Odpowiedz
#9
Pfff a Huawei E3131 class14 za 110zł? Czy dalej jest sens wydawać najpierw 90 żeby potem kombinować ze sprzedażą, czy od razu kupić 100% zgodny modem za niewiele więcej?
Odpowiedz
#10
Jak dla mnie to nie ma sensu wywalanie ani 90 ani 110 bo ja jestem fanem MiFi Smile
Szczegolnie wlasnie w odniesieniu do Aero2 Smile
Wyjezdzam gdzies, na dzialke czy inne wakacje, lub chocby wypad weekendowy i z kieszonkowego WiFi zasilam w internet wszelkie moje urzadzenia lacznie z telefonem WiFi Skype. Mam darmowy internet w telefonie, tablecie i ewentualnie laptopie, plus darmowy w sluchawce Skype i to nawet podczas jazdy samochodem. Moge kumplom udostepnic Smile
Wracam do domu i znowu jak jest taka potrzeba wpinam modem w kompa Smile
Tylko na cos takiego warto wydac pieniazki.
Tym bardziej ze juz mozna takie kupic ponizej 300zl.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Router do Aero2/ Play LTE - proźba o pomoc Anna nowak 1 527 23/08/2016, 12:08
Ostatni post: spinecki
  monitorowanie aero2 na laptopie maniek5001 3 1336 26/05/2015, 16:17
Ostatni post: jakubd
  Colorovo CityTone Lite QuadCore DualSIM + aero2 mexxmen30 4 2638 24/05/2015, 19:21
Ostatni post: mexxmen30
  Najlepszy modem wi-fi Mateusz130701 1 1562 25/04/2015, 21:31
Ostatni post: jakubd
  Samsung Galaxy A5 duos/dual sim - czy działa aero2? rogue1996 2 1693 12/04/2015, 12:48
Ostatni post: rogue1996
  Telefony do Aero2 Ansat 40 40341 23/03/2015, 15:03
Ostatni post: Kreciu
  Tablet do Aero2 mkrlgt 3 1881 19/03/2015, 12:01
Ostatni post: Zecik123
  Tani i dobry telefon do aero2 Mini12345 5 2248 16/03/2015, 13:31
Ostatni post: newpoland
  który modem - tani sandman91 1 964 28/02/2015, 7:01
Ostatni post: marek1846
  Czy modem HUAWEI E303 jest zgodny z wymogami Aero2? maaaa 3 2335 20/02/2015, 15:25
Ostatni post: Zecik123

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości